۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۹۵۱۶۵

جزییات تفاهم نامه حج98 | اعزام حدود 87 هزار حاجی به سرزمین وحی

جزییات تفاهم نامه حج98 | اعزام حدود 87 هزار حاجی به سرزمین وحی
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان حج جزییات توافق صورت گرفته درباره حج سال آینده با طرف های سعودی را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت عصر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش در این دیدار متولیان حج و زیارت از امضای تفاهم نامه با طرف های سعودی در زمینه حج تمتع 98 خبر دادند و جزییات این تفاهم نامه را تشریح کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که این تفاهم نامه در نخستین جلسه با طرف های سعودی امضا شد، گفت: در این تفاهم نامه همه مسائلی که مد نظر رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و مردم درباره عزت و کرامت حجاج و مسائلی که زمینه سفر حج را تسهیل می کند لحاظ شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: امیدواریم با این تفاهم نامه همان گونه که در دو سال گذشته به خوبی حج برگزار شد، سال آینده نیز بهتر از قبل برگزار شود.

وی همچنین از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه های مختلف در خصوص تامین ارز مورد نیاز حجاج با قیمت کمتر از نرخ نیما خبر داد و ابراز امیدواری کرد در این خصوص دولت مساعدت لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه با بیان این که آقای رشیدیان شناخت خوبی از حج و مسائل و متقضیات آن دارند و در زمینه اجرایی نیز مسؤولیت های خوبی داشته اند، گفت: امیدواریم با حضور ایشان و هماهنگی با دستگاه های مختلف بتوانیم در برنامه ریزی های خود برای آینده موفق تر از گذشته عمل کنیم.

وی رهنمودهای مراجع تقلید را برای دست اندرکاران حج سرمایه ای ارزشمند خواند و افزود: امیدوارم بتوانیم نظرات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را جامه عمل بپوشانیم و حج خوبی را در سال آینده برگزار کنیم.

گزارش رییس سازمان حج و زیارت

گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت نیز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی جزییات تفاهم نامه امضا شده با طرف های سعودی را تشریح کرد.

وی بیان کرد: الحمدلله در مذاکره با طرف های سعودی تقریبا به تمامی اهداف خود به جز برگزاری دعای کمیل در کنار بقیع رسیده ایم.

وی یادآورشد: طبق توافق صورت گرفته در حج سال آینده 86 هزار و پانصد نفر به حج اعزام خواهند شد، البته ما درخواست افزایش ده هزار نفری را داشته ایم که امیدواریم با موافقت طرف سعودی همراه شود.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: درباره مشکلات ورود زوار و حجاج، طرف های سعودی قبول کرده اند که انگشت نگاری توسط عوامل سازمان حج انجام شده و این موضوع در تفاهم نامه ذکر شده است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از افتتاح دفتر نمایندگی سازمان حج در عربستان خبر داد و گفت: در حال حاضر این دفتر مستقر شده است، امیدواریم در خصوص تامین ارز نیز در داخل بتوانیم به هماهنگی خوبی با دولت برسیم و ارز مورد نیاز ارزان تر از نرخ نیما را برای حجاج تامین کنیم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات